Inspriation till Månadstävlingen Juni

Denna veckan har jag gjort ett kort med inspiration till Månadstävlingen Juni på Cili in Papers.

IMG_3080

Jag har använt mig av ett 3×4 die-cuts card som kommer från We R Memory Keepers-Inked Rose som är ett 100 pack med både 4×6 och 3×4 kort. Dessutom så finns det några die-cuts cards och ett par små kuvert, det är kul att det ligger mer än bara kort i 100 packet. Tänk också på att det är dubbla sidor på allt som ligger i detta kit så alltså 200 olika utseende.

I mitten av die-cutsen har jag satt en ”stripe” så jag kan sätta stickers på den. Det grå prickiga pappret är ett från Bo Bunny-Charcoal  och jag har klistrat fast det på baksida av die-cutsen med min Tombow-Mono Multi Liquid Glue. Sedan har jag satt mitt ”kit” på 3D-kuddar för att få lite höjd på mitt kort. Den runda stämpeln 2014 kommer från Kaisercraft-Polaroid Clear stamps, stämplad med Archival Ink-Jet Black och sedan tagit ut med min  runda 1″punch.

IMG_3081a

Stämplarna på insidan kommer från Kaisercraft-Polaroid, en privat och en Optikertavla-Tim Holtz-CMS083 Oddities(en gammal som passar mig som optiker perfekt).

IMG_3079a

Det färdiga kortet med Projekt Life-produkt 🙂 . Det känns bra så här på sommaren 2014.

 

Ha en solig tisdag!

Pyssel Karin

 

 

Om Pyssel Karin

Lantlollan som flyttat till Stan och älskar att leka med papper och stämplar. En ny fantastisk hobby som kom in i mitt liv för ca 6 år sedan, som bara blir roligare och roligare. Hoppas att kunna inspirera och komma med lite tips och idéer.
Det här inlägget postades i Inspiration, Tävling/Bloggcandy. Bokmärk permalänken.

Kommentera

