Grattiskort med Simple Stories

Denna veckan har jag gjort ett par grattis kort med hjälp av Simple Stories Hugs&Kisses 12×12 kit. I detta kitet är det inte bara kärlekstema utan papper med jättefina blommor som passar bra till en jubilar.

IMG_3949

I setet finns det även cut-outs och denna matchar ju precis mitt bakgrundspapper som jag har valt.

IMG_3948a

Det färdiga kortet är en härlig bukett med blommor till en fantastisk kvinna som fyller år.

IMG_3865a

Här ser ni ytterligare ett kort jag gjort med samma kit som tidigare men här har jag använt en av det större cut-out som finns på ett av cardstocken.  Bokstäverna kommer från Wordplay och siffrorna är från Alphabetical. Det som glittrar på blommorna och bokstäverna är Wink of Stella.

 

Material:

Simple Stories-Hugs&Kisses

Tonic Studios Simplicity-Vine Border

Fiskars 1″ Circle Punch

Vilda Stamps-Svenska texter V723

Avery Elle-Dotted

Tim Holtz-Word Play

Tim Holtz-Alphabetical

Wink of Stella-Clear

 

Här var 2 olika kort med liknande färger och blommor men ändå så olika.

Ha en härligt tisdag.

karin

Om Pyssel Karin

Lantlollan som flyttat till Stan och älskar att leka med papper och stämplar. En ny fantastisk hobby som kom in i mitt liv för ca 6 år sedan, som bara blir roligare och roligare. Hoppas att kunna inspirera och komma med lite tips och idéer.
Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

