Make Art med Wendy Vecchi

När jag var på CiLi in Papers förra veckan, hittade jag ett väldigt fint stämpel, dies och stencil set från Wendy Vecchi som jag genast la mina händer på.

Här ser ni en närbild på den stämplade blomman och bakgrunden som jag gjort med Distress Oxide spray och stencilen som fanns med i kitet. Blommorna har jag också färglagt med Distress Ink och en vattenpensel och det vita Dotsen är Nuvo Drops.

Här ser ni det färdiga kortet, jag gillar att stämpla och sedan lägga ett lager med clear embossingpulver på det stämplade, Det gör att jag får en lite upphöjd yta och det är på så sätt lättare att hålla sig innanför linjerna när man målar.

När jag ändå hade framme både stämplar, dynor och stenciler så gjorde jag ett kort till. På detta har jag använt Distress Ink genom stencilen för att göra min bakgrund. Sedan har jag stämplat blomman med med Archival Ink Jet Black. Dropparna kommer från Nuvo Drops läckra eller hur.

Det sista kortet som jag gjorde med denna bakgrunden och liknade färger som det första men med helt andra texter. Jag tycker själv att det är väldigt roliga. att jobba med och att man kan göra dem på lika sätt.

Material:
Wendy Vecchi Make Art Stamp Die & Stencil Set – A Million Thanks
Tonic Studios Nuvo Crystal Drops Collection – Gloss White 651n
Tonic Studios Nuvo Crystal Drops Collection – Carnation Pink 666n
Tim Holtz Distress Oxide Spray 57ml – Twisted Citron
Ranger Ink Archival Inkpad – Jet Black
Stampendous Detail Embossing Powder –Clear 
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Twisted Citron

 

Det var allt den andra måndagen i juni ha en riktigt bra bra dag och jag önkar er en härligt måndag.

 

 

 

Om Pyssel Karin

Tänk vad papper, stämplar, färg, stenciler, saxar, skärmaskiner kan göra mig så här glad. Att jag älskar mönster och färger och gärna Rosa är ingen hemlighet och jag hoppas att kunna inspirera med mina projekt och alster.
Detta inlägg publicerades i Inspiration och märktes , , . Bokmärk permalänken.