Tags med Distress Oxide och Shifter Diamonds Stencil

Denna veckan har jag äntligen fått tag på Tim Holtz nya Distress Oxide Spreckled Egg och var ju tvungen att genast sätta mig och testa förstås. Det som går snabbast och som är bra att ha på lager är ju Tags så det fick det bli.

Här ser ni vad jag har tagit fram för att göra mina Tags som det blev, dies, stencil, stämpel och Distress dynor förstås. Om du tittar riktigt noga så ser du att jag har färgat in min Shifter stencil så att det fina linjerna syns tydligare. Detta göra du genom att lägga ett tunt lager med Distress Paint Black Soot över stencilen och sedan torka av stencilen och då har färgen lagt sig i det fina linjerna. Detta gör det mycket enklare att passa in ditt andra ”lager”.

Det som är så fantastiskt med Distress Oxide är att du även kan använda den på Craftfärgat cardstock. Även om jag hade färgat in min stencil så var det mycket svårare att se hur man skall lägga den andra färgen med stencilen rätt på det Craftfärgade cardstocket.

Den färdiga Tagen har jag använt en Die-Cuts från ett av Tim Holtz Ephemera Pack och stämpeln med Tack har jag maskat av så att det bara är just Tack kvar när jag stämplat.

Här har ni den färdiga Tagen med den vita bakgrunden. Samma Stencil, samma Distress Oxides men två helt olika Cardstock gör ju att utseendet blir helt olika.

Denna passade så bra här på detta paket ”istället för en blomma” till en Scrappande vän som vi besökte för någon vecka sedan. Tack snälla för att vi fick komma och hälsa på ❤ .

Material:

Tim Holtz Layered Stencil 4.125X8.5 – Shifter Diamonds
Tim Holtz Distress Paint Flip Top 29ml – Black Soot
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad – Worn Lipstick
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad – Speckled Egg
Bazzill Classic Cardstock 12X12 25/Pkg – Dark Kraft
Tim Holtz Idea-Ology Ephemera Pack – Snippets
hÄnglar & Wings Clear Stamps – Stora Texter
Tim Holtz Sizzix Framelits Dies 8/Pkg – Tag Collection
Crafters Companion White Stamping Card 60/Pkg A4

 

Vilken riktigt härlig helg vi har haft och jag som fortfarande har semester njuter av den i fulla drag.

Ha en riktigt härlig måndag.

Om Pyssel Karin

Tänk vad papper, stämplar, färg, stenciler, saxar, skärmaskiner kan göra mig så här glad. Att jag älskar mönster och färger och gärna Rosa är ingen hemlighet och jag hoppas att kunna inspirera med mina projekt och alster.
Detta inlägg publicerades i Inspiration och märktes , , , . Bokmärk permalänken.