Spillbitskort av Zella Teal

Tänk att det till helgen är tre veckor sedan den stora träffen,  Meet & Greet, i Göteborg. Så roligt vi hade även om det är mycket tid och kraft som läggs ner 🙂

Mina DT-kompisar Karin och Veronica höll i en albumkurs, kanonfint album by the way, och inför kursen satt de och förberedde papper som de skar till. Sen var de oerhört generösa med att donera ”spillbitarna” till mig ;-D. Jag är ju den scrapparen som inte slänger spillbitarna – de kan alltid komma till hands 🙂 och mina scrapkompisar har lite kul åt min pappershamstring men det bjuder jag på :-).
Så där satt jag med en hög avskurna remsor från Primas Zella Teal, ni vet den där kanten nedtill på papperen. Jag bestämde genast att det skulle bli ett kort! Jag menar, vem kan slänga remsor av så fina papper? 😀

Här är resultatet!
Jag skar av remsorna, flätade ihop dem och monterade på en svart kortbas. Grattis är utstansat från en Rox stamps die i svart cardstock och sen har jag lagt flera lager av clear embossingpulver över. Bandet hittade jag i min bandgömma.
Det behöver inte vara krångligare 🙂

Material:

Rox Stamps Die – Grattis
Bazzill Cardstock
Prima Paper Pad 12×12 – Zella Teal
Versamark Watermark Stamp Pad
Tonic Studios Nuvo Embossing Powder – Crystal Clear

Tonic Studios Craft Guillotine – 22cm Handy comfort
Cutter Bee Scissors 5 Original
Provo Craft Cuttlebug Machine

Scotch Advanced Tape Glider & Tape
Tonic Studios Nuvo Deluxe Adhesive
Tonic Studios Nuvo Glue Pen

På återseende! Scrappa lugnt!
/lenislenis

Detta inlägg publicerades i Inspiration och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.